Titulní obrázek

Nová generace Mitsubishi Outlander: prvotřídní motor

Publikováno: 7.červenec 2012

Společnost Mitsubishi se chystá na evropský trh poslat už třetí generaci japonského SUV. Nový Outlander zaujme spotřebitele především novým technickým vybavením. Pochlubí se dvěma novými motory a sadou bezpečnostních asistentů. Design modelu ale nikoho neoslní. V okolí Frankfurtu jsme zjišťovali, jak se s novou generací Outlanderu jezdí.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Mitsubishi Outlander jezdí po silnicích už 11 let. Za tu dobou se podařilo prodat necelý milion kusů. Pro japonskou automobilku jde tak bezesporu o důležitý model. Třetí generace, která se na český trh dostane během letošního podzimu, má hned několik trumfů, ale rozhodně mezi ně nepatří vzhled vozidla. Už od představení novinky se ozývá řada kritiků. Auto jednoduše nevypadá tak dobře jako první a druhá generace. Vzhled je ovšem otázkou osobního vkusu, proto ho z přiložené fotogalerie posuďte sami.

Novinka je o 10 mm kratší než předchozí model, díky lehčí konstrukci šasi ale přišla o celých 150 kg hmotnosti. To by se mělo pozitivně projevit nejen na nižší spotřebě, ale i lepších jízdních vlastnostech.Uvnitř vozu najdete velkoryse navržený interiér s velkými sedačkami vpředu, místem na nohy i pro větší cestující vzadu a sklopnou třetí řadou sedadel pro děti. Nové je i uspořádání palubní desky, kdy jsou ovládací prvky nakloněny k řidiči, aby je měl lépe po ruce. V testovaném voze se nám nelíbil jen třpytivý dekor.Pod kapotou Outlanderu najdete na evropském trhu dva motory, zůstává ale otázkou, zda se zážehový agregát objeví i v Česku. Dvoulitrový čtyřválec MIVEC má výkon 150 koní a nižší hmotnost než předcházející benzinová jednotka. Spotřebovat by měl 7,5 litru paliva na 100 km.

Drtivá většina zákazníků se rozhodne pro naftovou variantu. Tu zastupuje 2,2 litrový čtyřválec ze série 4N1. Jde tedy o zvětšenou verzi pohonné jednotky, která se s objemem 1,8 litru objevila pod kapotou nyní nejprodávanějšího modelu Mitsubishi u nás – kompaktního SUV s označením ASX.  Vzhledem k tomu, že se motor do Outlanderu dostal chvíli před odchodem minulé generace, lze jej také považovat za novinku.K projížďce po dálnicích a okreskách v okolí Frankfurtu jsme si vybrali právě tuto jednotku. Ve zkoušeném voze byla spojena s manuální šestistupňovou převodovkou s až sportovně krátkými dráhami. Její chod v kulise by ale mohl být hladší. Auto mělo také volitelný pohon všech kol.

Test Mitsubishi ASX vs. Outlander: bratrovražedný souboj - čtěte ZDE

Mitsubishi chystá do Ženevy koncept úsporného městského vozu - čtěte ZDE

Západní Evropa už není pro nás, zaměříme se na východ, oznámila Mitsubishi - čtěte ZDE

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC v testu: stačí základní motor? - čtěte ZDE