Publikováno: 21.srpen 2012
Kvůli slabé poptávce na evropském trhu se nyní začínají stahovat i japonské automobilky. Partnerství tak chtějí ukončit Isuzu, Mitsubishi a Mazda.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Isuzu prý hodlá ukončit společný vývoj motorů s německou automobilkou Opel a zkoumá možnosti, jak vystoupit z polského společného podniku na výrobu motorů s americkou General Motors. Isuzu se ke zprávě odmítla vyjádřit.
Mitsubishi již podle listu Nikkei zastavila dodávky elektromobilů pro francouzskou společnost Peugeot a přestala od ní odebírat naftové motory. Společný podnik těchto firem v Rusku by ale měl pokračovat. Naftové motory podle listu přestane od Peugeotu odebírat také Mazda.
Prodej automobilů v Evropské unii se podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) v letošním prvním pololetí snížil o téměř sedm procent na 6,6 milionu vozů. V Japonsku prodej naopak stoupl o více než polovinu na 2,95 milionu vozů. Loni byl japonský automobilový sektor těžce zasažen zemětřesením, které narušilo výrobu i poptávku.
Ovšem za ekonomickou krizi nikdo nemůže. Bylo by vhodnější vyčkat na zlepšení situace. Odepisovat společnosti kvůli nepříznivé situaci není moc pěkné.