Publikováno: 29.leden 2013
Automobilka Mitsubishi představuje novinku. Třetí generaci modelu Outlander. Základní verzi koupíte již od 605 000 korun. Těšit se můžeme na spolehlivost a velký prostor.
Outlander je mohutný už od pohledu. Rychlé linky a dynamické křivky si designéři schovali pro jiné modely. Přitom to cvalík není, váží necelých 1,7 tuny, třeba kombíkový Citroën C5 váží víc. Proporcemi však lehkost hmotnost maskuje. Dostal hezký předek, vyvážené tvary při pohledu zboku a zadek trochu bez nápadu. Celé dohromady to ladí. Zase vypadá, že vzhled bude hodně odolný proti zastarání.
A takový je i když s ním jedete. Zpoza volantu cítíte, že zabíráte pořádný kus silnice. Výhled ven je až nečekaně dobrý. Outlander si na crossover nehraje, při jízdě se spokojeně houpe, nájezdy do zatáček radši volí rozvážnější a nakloní se v nich. Ten majestát valící se masy má něco do sebe. Velké nerovnosti jako retardéry ladně překoná, na malých nerovnostech však prkenně drncá. Moderní SUV jsou dravější.
Zevnitř je to Mitsubishi se vším všudy, poctivě sestavené, ale vzhledem vás zrovna nenadchne. Auto za 900 tisíc by mohlo mít lépe vypadající plasty, milovníci a znalci některých japonských značek jsou však zvyklí.
Kdo nehledá hi-tech moderní vzhled, ale raději funkční klasiku, bude spokojený. Líbí se panel tvořící kokpit se všemi ovladači. Ovládání palubního počítače knoflíkem nalevo pod volantem je klasika Mitsubishi. Skvělá jsou velká pohodlná křesla sedadel. Potěší klasická mechanická ruční brzda. Výbava dále obsahuje sedm airbagů nebo adaptivní tempomat.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
Velkou devizou obrovské kabiny je plně využitelná sedmimístnost, k mání je i výhradně pětimístná verze. V kufru je třetí řada sedadel a dospělý se tu vejde. Sedadla se sklápějí do podlahy. Nejdříve se ale musí odklopit druhá řada sedadel, která je zároveň taky posuvná. Opěradla druhé a třetí řady jdou polohovat, když jedete v sedmi, přece jen do kufru ještě naložíte docela dost.
Nový turbodiesel 2.2 litru (110 kW) je ozdobou outlanderu. Jeho sílu dobře cítíte, zátahu si ale užíváte v relativně úzkém rozsahu otáček. Klidná jízda za brukotu v nízkých otáčkách je pohodová, když chcete razanci, musíte těch 150 koní (110 KW) trochu popohnat.
S outlanderem se můžete odvážit i do terénu, to je u SUV stále větší unikum. Připravil si na to chytrý pohon všech kol. Řídí ho elektronika. Řidič může vybírat ze tří režimů. U klasického silničního připne elektromagnetická spojka zadní kola, když to začne klouzat. Na druhém konci je mód, který dělí sílu mezi nápravy 50:50.
Základní "dvoukolka" stojí 605 tisíc s benzinovým dvoulitrem, nejlevnější 4x4 už ale stojí podstatně víc: 757 tisíc korun. Výbava je naprosto dostačující, vyšší stupně přidávají jen moderní vychytávky typu dotykového displeje, hlídače jízdních pruhů nebo couvací kamery.