Publikováno: 23.červenec 2012
Japonská automobilka Mitsubishi ve své nové obchodní strategii počítá s mnoha elektromotory a automobily s hybridním pohonem. Plánuje totiž, že od každého auta jeho modelové řady bude odvozena elektrická verze, nebo verze s hybridním pohonem. Prvním vozidlem, které se ponese v duchu této nové strategie, bude hybridní verze třetí generace Outlanderu.
Japonský výrobce o tomto obchodním plánu hovořil již v průběhu loňského roku. Tehdy prohlásil, že do tří let na trh uvede osm nových modelů - elektromobilů a plug-in hybridů. Během příštích čtyř let pak má být zmodernizována celá modelová řada značky.
Prvním vozem v duchu těchto plánů bude již ohlášený Outlander PHEV (Plug-in Hybrid EV), který se začne prodávat v příštím roce. Toto SUV bude kombinovat zatím nespecifikovaný benzinový agregát s elektromotorem, poháněná budou všechna jeho kola.
Automobil podle Mitsubishi ujede na jednu nádrž více než 800 kilometrů. Jeho emise CO2 se mají pohybovat pod hodnotou 50 g/km. Dle odhadu by se tak kombinovaná spotřeba paliva vozu mohla pohybovat okolo 1,9 litru na 100 kilometrů. V plně elektrickém režimu má hybridní Outlander ujet 40 kilometrů.
Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.
Japonská automobilka očekává, že Outlander PHEV ubere část zákazníků, kteří by jinak uvažovali nad Lexusem RX 450h.
Zatím není definitivně jasné, od kterých modelů bude odvozena elektrická varianta a od kterých varianta s hybridním pohonem. Mitsubishi ASX ale pravděpodobně bude plug-in hybridem, stejně tak nástupce Lanceru. Nový globální kompaktní model Mirage pak zřejmě bude nabízen i jako elektromobil.
Hybridní varianty by se mohl dočkat také pickup L200. Automobilka nevidí žádný důvod, proč by zákazníci tohoto druhu auta neocenili výhody hybridní techniky.
Mitsubishi se kvůli své strategii zúčastní letošního ročníku závodu na vrch Pikes Peak, do kterého nasadí dva elektromobily – závodní speciál i-MiEV Evolution s poháněnými všemi koly a upravené i-MiEV.
Automobilka chce díky tomu získat důležitá data pro vývoj budoucích elektromobilů a plug-in hybridů. Cílem japonského výrobce je především zvýšení životnosti a spolehlivosti elektrických komponentů.