Titulní obrázek

SUV 2014 od Mitsubishi

Publikováno: 4.duben 2014

Mitsubishi si připravilo pro autosalon v Tokiu tři koncepty. Dle aktuálních trendů to jsou všechno auta kategorie SUV a všechny mají hybridní pohon. Design je velmi agresivní, případná sériová podoba bude pravděpodobně uhlazenější.

Kam směřuje portfolio Mitsubishi je z trojice konceptů velmi jasné. Japonská automobilka sází na popularitu SUV a proto všechny tři nové koncepty vyznávají tento styl. Respektive jedna z novinek je jakýmsi křížencem vozu kategorie SUV a MPV. Podobně přebudoval portfolio pro evropské trhy již před lety konkurenční Nissan a vsadil na správnou kartu.

Označení modelů je poněkud krkolomné: GC-PHEV, XR-PHEV a AR. Ono PHEV pak neznamená nic jiného, než zkratku pro plug-in hybrid electric vehicle, tedy pro hybridní vůz s možností dobíjení baterek ze zásuvky. U třetí novinky ono označení chybí, přesto i model AR má ústrojí spojující elektromotor a spalovací agregát.

Začít můžeme u největšího konceptu GC-PHEV. Velké SUV má ze všech konceptů asi nejcivilnější příď, ale vynahrazuje si to velmi dramatickými křivkami boků a hlavně zadní části karoserie. Zadní (C) sloupek karoserie je extrémně mohutný a nezvyklý tvar mají i výřezy kol v blatnících.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Model GC má permanentní pohon všech kol. O ten se stará vpředu umístěný zážehový třílitrový šestiválec s přeplňováním a vzadu uložený elektromotor. Přenos výkonu zajišťuje osmistupňová převodovka. Výkonové parametry zatím výrobce neuvádí, jen se chlubí, že elektromotor i baterie jsou velmi výkonné.

Mitsubishi GC-PHEV

Druhý koncept hybridního SUV je pravým opakem velkého modelu GC. Kompaktní Mitsubishi XR-PHEV má pod kapotou maloobjemový motor 1,1 litru s přímým vstřikem paliva a přeplňováním. Hybridní ústrojí je v tomto případě umístěné vpředu a pohání přední kola. Automobilka neuvádí způsob pohonu, pravděpodobně tak počítá, že model XR by mohl existovat ve variantách s pohonem jedné i obou náprav.

Design malého SUV je opět velmi výrazný, se sportovně střiženou karosérií a výrazným klínovitým profilem. Přední i zadní světla výrazně zasahují do boku karoserie, zadní okno je pak dělené spoilerem, který vychází z klínovitého bočního profilu. Za pozornost pak jistě stojí i jakési výrazné ploutve, které ohraničují z boku přední kapotu a přecházejí do A sloupku karoserie.

Mitsubishi XR-PHEV

Třetí novinka Mitsubishi pro Tokijský autosalon, který začal tento týden, model AR má podle výrobce kombinovat vlastnosti SUV a velkoprostorového MPV. O pohon by se měl starat stejný hybridní systém jako u předchozího SUV XR. Výrobce ale neuvádí podrobnosti o elektromotoru a i označení naznačuje, že tentokrát bude hrát hlavní roli maloobjemový přeplňovaný motor 1,1 litru.

Mitsubishi AR má podobně řešenou přední kapotu jako model XR, tedy s výraznými ploutvemi kapoty, které přecházejí do A sloupku. Přední část auta je tentokrát relativně krátká, hlavní roli zde hraje prostorná kabina. Zadní část je relativně konvenční, důraz na vnitřní prostor je zde zjevně patrný.

 

„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich